Skip to main content

Vyhlásenie o ochrane osobných údajov pre zamestnancov

Vyhlásenie o ochrane osobných údajov pre zamestnancov

1       O tomto Vyhlásení o ochrane osobných údajov

My v Securitase rešpektujeme vašu integritu. Toto Vyhlásenie o ochrane osobných údajov zamestnancov popisuje, ako o Vás zhromažďujeme a spracovávame osobné údaje počas a po vašom pracovnom vzťahu s jednou z príslušných lokálnych entít Securitasu.

Toto Vyhlásenie o ochrane osobných údajov zamestnanca sa vzťahuje na všetkých zamestnancov bez ohľadu na typ pracovnoprávneho vzťahu, zamestnancom sa rozumie aj aj uchádzač o zamestnanie v Securitase, ktorý poskytol svoje OÚ. Pokiaľ by zamestnanec svoje OÚ neposkytol, Securitas by nebol schopný so zamestnancom uzatvoriť pracovnoprávny vzťah.

Keďže niektoré spracovanie údajov v spoločnosti Securitas zahŕňa monitorovacie aktivity, vrátane CCTV a monitorovania aktivít na zariadeniach koncových používateľov na pracovisku (ako je Váš pracovný telefón alebo počítač), je dôležité, aby ste sa oboznámili s týmto Vyhlásením o ochrane osobných údajov zamestnancov, ako aj so všetkými ostatnými súvisiacimi dokumentami ako pracovné predpisy, interné zásady a kódexy, ktoré vám budú poskytnuté pri špecifických príležitostiach, aby bolo zaistené, že rozumiete rozsahu a spôsobu spracovania OÚ.

Dodatočné informácie o spracovaní OÚ zamestnancov obsahujú tieto dokumenty :

1) Pravidlá spracovania OÚ v platforme Workplace, dostupné na www.securitas.sk

2.     Zodpovednosť za spracovanie osobných údajov má :
2.1    Prevádzkovateľ osobných údajov

Príslušnou spoločnosťou Securitas zodpovednou za Vaše osobné údaje bude entita Securitas uvedená vo vašej pracovnej zmluve alebo zmluve o poskytovaní služieb a táto spoločnosť je prevádzkovateľom Vašich osobných údajov. To vo všeobecnosti znamená, že príslušný miestna entita Securitas vo vašej krajine ako Váš zamestnávateľ je zodpovedný za zabezpečenie súladu spracovania s platnými zákonmi týkajúcimi sa osobných údajov.

Pre Slovensko je prevádzkovateľom OÚ: SECURITAS SK s.r.o., Turčianska 2, 821 09 Bratislava, IČO: 36 768 073

V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte www.securitas.sk/kontakty 

Kontakt na osobu zodpovednú za spracovanie OÚ je dpo@securitas.sk

Pokiaľ ide o spracovanie údajov v rámci riadenia, internej správy a spoločných postupov skupiny Securitas prostredníctvom centralizovaných systémov, my a príslušný subjekt Securitas sme (i) spoločne zodpovední ako spoloční prevádzkovatelia alebo (ii) môžeme konať ako samostatný prevádzkovateľov alebo (iii) ako prevádzkovateľ a sprostredkovateľ údajov v závislosti od kontextu.

Keď je za spracovanie zodpovedný iný subjekt Securitas, budete o tom informovaní pred uskutočnením spracovania. V prípade potreby vám poskytneme Vyhlásenie o ochrane osobných údajov „práve včas“, ktoré pokryje všetky ďalšie činnosti spracovania, ktoré nie sú uvedené v tomto oznámení o ochrane osobných údajov zamestnanca.

2.2.    Spoloční prevádzkovatelia

Spoločné procesy v Securitas sa môžu týkať prevádzky a používania spoločne používaných systémov, databáz, platforiem a IT infraštruktúry. Pokiaľ ide o spoločné procesy, my a príslušné subjekty zo skupiny Securitas spoločne určujeme účely a prostriedky spracovania OÚ. Aby sme zabezpečili ochranu Vašich osobných údajov, máme spoločnú dohodu – Dohodu o ochrane osobných údajov v rámci skupiny Securitas. Toto Vyhlásenie o ochrane osobných údajov zamestnanca odráža podstatu našej spoločnej dohody.

Nižšie nájdete príklady, keď príslušný subjekt Securitas vystupuje ako spoločný prevádzkovateľ s inými subjektmi vrátane subjektov zo skupiny Securitas.

2.2.1       Securitas Intelligent Services AB

Príslušný miestny subjekt Securitas, s ktorým máte pracovný pomer spolu so Securitas Intelligent Services AB so sídlom vo Švédsku, reg.č. 556655-4670 („SIS AB“) sú spoločne zodpovední (spoloční prevádzkovatelia) za spracovanie osobných údajov pre služby spolupráce, služby digitálnej a kybernetickej bezpečnosti, služby pre koncových používateľov a systém riadenia vzdelávania. To znamená, že príslušný miestny subjekt Securitas, s ktorým máte uzatvorený pracovný pomer spolu so SIS AB, je spoločne zodpovedný (spoloční prevádzkovatelia) za spracovanie osobných údajov v tomto rozsahu. Na riadne poskytovanie služieb využíva SIS AB množstvo subdodávateľov. Ďalšie informácie sú k dispozícii na vyžiadanie.

3      Ako o Vás získavame informácie?

Vo všeobecnosti o vás zhromažďujeme osobné údaje priamo od vás. Môžeme tiež zhromažďovať osobné údaje na základe vášho používania našich priestorov, IT systémov a infraštruktúry. Niekedy zhromažďujeme informácie od tretích strán, v závislosti od situácie a iba vtedy, ak na to existuje zákonný základ, vrátane:

  • akékoľvek informácie o previerkach, ak je to zákonom povolené, napr. bývalých zamestnávateľov. agentúry poskytujúce úverové referencie alebo iné agentúry preverujúce spoľahlivosť,
  • CCTV zábery od našich prenajímateľov alebo nasnímané pomocou našich vlastných CCTV systémov,
  • od poskytovateľov zdravotnej starostlivosti (napr. nahlásená neprítomnosť v chorobe),
  • od poskytovateľov zamestnaneckých výhod
  • od úradov, súdov, exekútorov alebo iných orgánov, ktoré môžu v súlade so zákonom od Securitasu vyžadovať určité úkony, ktoré sa Vás týkajú,
  • ostatné subjekty zo skupiny Securitas, napr. keď si to vyžaduje vaše vykazovanie alebo hodnotenie výkonnosti alebo keď zmeníte rolu v rámci skupiny Securitas,
4      Kategórie osobných údajov

Nasledujúce informácie sa o Vás spracúvajú, avšak presný rozsah údajov, ktoré o vás spracúvame, sa bude líšiť v závislosti od vašej konkrétnej úlohy, rozsahu pracovných povinností a iných relevantných okolností, ako je používanie IT systémov a infraštruktúry.

Okrem toho, ak je to relevantné a v rozsahu povolenom príslušnými zákonmi, osobné údaje, ktoré zhromažďujeme, budú zahŕňať aj špeciálne kategórie údajov (pozri príklad nižšie) ako sú údaje o trestnej minulosti alebo zdravotné údaje. Ďalšie informácie o tom, ako spracovávame špeciálne kategórie údajov, nájdete nižšie.

Vo všeobecnosti môžeme spracovávať nasledujúce údaje, ktoré sa Vás týkajú:

Číslo

Kategórie osobných údajov

Príklady

4.1.    

Osobné charakteristiky a identifikátory

Celé meno, priezvisko, fotografia, dátum narodenia, číslo vodičského preukazu, národnosť, vek, mená detí, štátne občianstvo, dátum narodenia, pohlavie, výška, rodinný stav, národné identifikačné číslo, údaje o občianskom preukaze, číslo pasu, podpis, rodné číslo, videozáznam

4.2.    

Kontaktné informácie

Osobné telefónne číslo, adresa, osobný e-mail,

4.3.   

Pracovné informácie

Kontaktné údaje, firemná e-mailová adresa, telefónne číslo, pracovná pozícia, rola, entita spoločnosti, telefónne čísla

4.4.   

Informácie o zamestnaní

Údaje o výhodách a nárokoch, disciplinárne konanie, podrobnosti žiadosti o zamestnanie, dátum ukončenia a dôvod ukončenia, doklady o dosiahnutom vzdelaní, typ zmluvy, čísla firemných kreditných alebo debetných kariet, história vzdelávania a školení, stupne vzdelania, umiestnenie kancelárie, výstupný pohovor a komentáre, trieda, sťažnosti, pracovný čas, jazyky, hodnotenie výkonu, personálne číslo, predchádzajúca pracovná história, Kvalifikačné osvedčenia, Záznam o neprítomnosti / Sledovanie času, dovolenka, Záznamy o osobných vlastnostiach, Referencie alebo Previerky, Mzda, Očakávaná mzda, Dátum nástupu,

4.5.   

Informácie o využívaní pracovných prostriedkov

História sieťových interakcií, používateľské meno, IP adresa, názov zariadenia, vek účtu, profily, geolokácia, história webových stránok, profily, súbory cookie,

4.6.   

Analytika informácie zobrazujúce digitálny obsah

Informácie o používateľskom účte, informácie o geolokácii, informácie o IP adrese, informácie o profiloch, elektronické informácie, zvukové informácie, čas prehliadania, informácie o súboroch cookie,

4.7.    

Obsah komunikácie

Obsah e-mailov, správ a inej komunikácie

4.8.   

Obrazový a zvukový materiál

Videozáznamy, obrázky a hlasové záznamy

4.9.   

Finančné informácie

Podrobnosti o výdavkoch, údaje o náhradách, informácie o bankovom účte, výpisy z účtu, platby bonusu, podrobnosti o výdavkoch, relevantné informácie o dani z príjmu, história poistných udalostí, informácie o poistení, podrobnosti o cestovnej rezervácii, cestovanie história

4.10.  

Špeciálne kategórie údajov

Heslo účtu, Podrobnosti o šikanovaní a obťažovaní, Odpis registra trestov, Čestné vyhlásenie preukazujúce bezúhonnosť a spoľahlivosť, Profesionálne členstvá,

4.11.   

Informácie o alarmoch a diaľkovom monitorovaní

Údaje poplachového systému, údaje vysielača poplachu, používateľské kódy poplachu, kódové slová, používateľské meno

4.12.  

Zdravotné údaje ( špeciálna kat. Údajov)

história žiadostí a nárokov, zdravotné postihnutie alebo špecifický stav, výsledky testov na alkohol, informácie a hlásenia súvisiace so zdravím a bezpečnosťou, informácie o poistnej zmluve, identifikačné číslo poistenca

4.13.  

Informácie o platobnej karte

Číslo karty, Meno držiteľa karty

4.14.  

Záznamy o školeniach

Stav kurzu, Dátum pridelenia, Dátum dokončenia, Dátum začiatku, Používateľské meno LMS, ID programu, Názov programu, Priebeh (%)

4.15.  

Reportovanie incidentov v súvislosti s poskytovaním služieb

Denné hlásenia BP, hlásenia o udalostiach, hlásenia o incidentoch, kontroly miesta, denníky času

4.16.  

Prevádzkové informácie

Audity stráží, pokyny pre BP, Rozpis služieb, informácie o obchôdzke,  Informácie spojené s výkonom služby na objekte ( rôzne informačné knihy, zápisy a pod.)

4.17.  

Informácie o pracovnom mobilnom zariadení

Identifikácia odvodená od jedinečného identifikátora (napr. z názvu, MSISDN, IMSI, IMEI, ICCID), atribútov mobilného zariadenia, obsahu mobilného zariadenia, polohy mobilného zariadenia (aktuálne), polohy mobilného zariadenia (minulého),

4.18.  

Informácie o správe návštevníkov

Údaje o registrácii na stránke, informácie o overení návštevníka, informácie o overení/overení návštevníka,

 

5      Účel a právny základ spracovávania
5.1     Prečo spracovávame Vaše osobné údaje? Účely spracovávania

Securitas vždy spracúva vaše osobné údaje na konkrétny účel a spracúvame iba relevantné osobné údaje na dosiahnutie tohto účelu.

Znamená to, že vaše osobné údaje použijeme iba na účely, na ktoré boli pôvodne zhromaždené, pokiaľ ich nebudeme primerane potrebovať na iný kompatibilný účel a existuje zákonný základ pre ďalšie spracovanie.

 

Číslo

Účely spracovania

Príklady

5.1.1.       

Na naplnenie Vašej pracovnej zmluvy a iných záväzkov a umožnenie Vašich práv súvisiacich s Vašim zamestnaním

·        Proces odmeňovania, miezd a benefitov

·        Riadenie prítomnosti/ neprítomnosti

·        Na splnenie daňových povinností a povinností v oblasti sociálneho zabezpečenia voči Vám ako zamestnancovi

·        Správa dôchodkového systému

·        Podrobnosti o Vašom čase strávenom prácou a manažmentom nadčasov

5.1.2.      

Spravovanie, plánovanie a riadenie personálu (t.j. manažment ľudí)

·        Riadenie úloh našich zamestnancov a širšieho personálu,

·        Interná analýza a plánovanie pracovnej sily

·        Riadenie pracovného času

·        Nástup zamestnancov

·        Spravovanie ročných, chorobných alebo iných absencií

·        Zhromažďovanie údajov na preskúmanie a lepšie pochopenie miery udržania zamestnancov

5.1.3.      

Na iné administratívne a riadiace účely vrátane rozvoja podnikania

• plánovanie ciest,

• Správa zariadení koncového používateľa (na odovzdanie vhodných nástrojov, ako sú mobily, vozidlá atď.),

• všeobecný obchodný manažment a prevádzka,

• Zvýšiť kvalitu výkonu a jeho optimalizáciu,

• Firemné a individuálne analýzy,

• Účely prehľadu údajov na zlepšenie našich obchodných operácií, manažérskych schopností a skúseností zamestnancov,

• Umožniť prevod, zlúčenie alebo disponovanie potenciálnemu kupujúcemu, nadobúdateľovi, partnerovi pri fúzii alebo predávajúcemu v súvislosti so skutočným alebo potenciálnym prevodom, zlúčením alebo predajom časti alebo celého nášho podniku alebo majetku, alebo akýchkoľvek súvisiacich práv alebo záujmov, alebo nadobudnúť podnik alebo sa s ním zlúčiť,

• Správa priestorov a kancelárie (napr. prideľovanie stolov, využitie kancelárie)

5.1.4.      

Na účely fyzickej bezpečnosti nášho personálu a priestorov

• Zhromažďovať údaje na zaistenie bezpečnosti budov, ako aj majetku a informácií nachádzajúcich sa alebo uložených v priestoroch

• Zabrániť a v prípade potreby vyšetriť neoprávnený fyzický prístup do zabezpečených priestorov (napr. záznamy o prístupe do priestorov a monitorovanie CCTV systému).

5.1.5.      

Na správu podnikových financií vrátane spracovania na účely poistenia

• rozdelenie nákladov, výdavky alebo iné požadované platby,

• na poistenie našich priestorov, obchodných prevádzok a iného majetku,

5.1.6.      

Na účely komunikácie a spolupráce medzi našimi zamestnancami a externými stranami

• udržiavanie nášho globálneho adresára zamestnancov,

• Udržiavanie platforiem spolupráce na zdieľanie a výmenu relevantných informácií medzi zamestnancami a externými stranami, ak je to potrebné

5.1.7.      

Pre účely vzdelávania a rozvoja

·        Rozvoj zamestnancov

·        Poskytovanie spätnej väzby a hodnotenia zamestnancov

·        Kontrola, odmeňovanie a koučovanie zamestnancov pri ich výkone

·        Školenia pre interných a externých pracovníkov

·        Pri rozhodovaní o Vašom povýšení alebo menovaní, ako je hodnotenie kvalifikácie pre novú rolu alebo rozsah povinností

5.1.8.      

Pohoda zamestnancov

·        Projekty týkajúce sa zdravia

·        Sledovanie rovných príležitostí a iniciatív v oblasti rozmanitosti a začlenenia

·        Zlepšovanie služieb a zázemia zamestnancov

·        Informovať Vás o interných akciách, voľnočasových aktivitách a zľavách sponzorovaných spoločnosťou

5.1.9.      

Dodržovanie našich zákonných a regulačných povinností a zaistenie súladu s internými zásadami Securitas, vrátane riadenia rizík

·        daňové oznamovacie povinnosti,

·        účtovné závierky a iné verejné oznámenia podľa požiadaviek verejne kótovaných spoločností,

·        Povinnosti podávať správy o udržateľnosti/ESG (Environmental, Social and Governance),

·        zverejnenia na účely auditu a výkazníctva,

·        požiadavky na rozmanitosť a začlenenie,

·        interné vyšetrovania,

·        Požiadavky na ochranu zdravia a bezpečnosť vrátane zabezpečenia prístupu na pracovisko pre osoby so zdravotným postihnutím, ak je to vhodné,

·        predchádzať podvodom a inej trestnej činnosti a neetickému správaniu,

·        Skontrolujte, či neexistujú žiadne existujúce alebo potenciálne konflikty záujmov,

·        Riadenie rizík našich obchodných operácií

5.1.10.    

Poskytovať Vám naše interné služby IT, ktoré sú nevyhnutné pre Vašu pracovnú pozíciu a pracovné povinnosti, vrátane centralizovaného prístupu k našim službám IT

·        Služby pre spoluprácu,

·        údržba a súvisiaca podpora správy aplikácií a zariadení pre všetky typy zariadení koncových používateľov,

·        Vzdelávacia iniciatíva prostredníctvom online interaktívnej platformy, správa, údržba a podpora aplikácií IT,

·        Sieťové služby a hosting, vrátane cloudových riešení,

·        správa zabezpečenia sietí a informačných systémov,

·        Správa našich IT zdrojov, vrátane správy infraštruktúry a kontinuity prevádzky.

5.1.11.     

Zaistenie technickej funkčnosti a bezpečnosti našich interných služieb IT

·        Analýza spravovania a využívania IT systémov

·        Služby v oblasti digitálnej a kybernetickej bezpečnosti

5.1.12.    

Zapojenie zákazníkov, poskytovanie služieb zákazníkom

·        Zdieľať Vaše obchodné kontaktné údaje (bod 4.3 vyššie) s našimi zákazníkmi a dodávateľmi na obchodné účely,

·        na marketingové účely (napr. keď sa ako náš zamestnanec zúčastňujete odbornej/obchodnej konferencie),

·        Vykonávať hodnotenie výkonnosti dodávateľov alebo zákazníkov, prieskumy spokojnosti a iné prieskumy dodávateľov, a pokiaľ je vyžadované zdieľanie Vašich OÚ (bod 4.3 vyššie),

·        Poskytovanie ochranných služieb, vrátane poskytovania prostredníctvom report v rámci IT služieb a nástrojov, kde sú zákazníkom sprístupnené informácie o poskytovanej službe.

5.1.13.    

Spolupráca pri žiadostiach podaných v rámci akéhokoľvek aktuálneho alebo potenciálneho riadenia alebo vyšetrovania verejného alebo súdneho orgánu

·        Správa žiadostí obdržaných od orgánov verejnej alebo súdnej moci, napr. o zhabaní vašich peňazí počas exekučného konania,

·        Riešenie právnych sporov medzi Vami a inými subjektmi, vrátane pracovných úrazov.

5.1.14.    

Preverovanie zamestnancov

·        Overovanie spoľahlivosti a bezúhonnosti zamestnancov

 

5.2.    Právny základ spracovania osobných údajov

V závislosti od spracovateľskej činnosti sa pri spracúvaní vašich osobných údajov opierame o nasledujúci právny základ.

Číslo

Právny základ spracovania

Príklady

5.2.1.      

Spracovanie je nevyhnutné na naplnenie pracovnej zmluvy

Pre účely uvedené v bode 5.1.1.

5.2.2.     

Spracovanie je nevyhnutné pre naplnenie zákonnej povinnosti z pohľadu Vášho zamestnávateľa

Pre účely uvedené v bode 5.1.9, 5.1.13 ako napr.

·        Ohlasovacia povinnosť súvisiaca s daňami

·        Naplnenie požiadaviek na bezpečnosť a ochranu zdravia

·        Riešenie pracovných sporov

5.2.3.     

Spracovanie je nevyhnutné k ochrane Vašich životne dôležitých záujmov alebo záujmov inej osoby

Na účely záchrany Vášho života v prípade núdze na poskytnutie okamžitého ošetrenia (keď potrebujeme zavolať pohotovosť).

5.2.4.     

Spracovanie je nevyhnutné na splnenie úlohy vykonávanej vo verejnom záujme

Len na splnenie konkrétnej úlohy vo verejnom záujme, ktorá je stanovená zákonom (napr. na účely verejného zdravia). O každej takejto udalosti budete informovaní predtým, ako dôjde k spracovaniu..

5.2.5.     

Spracovanie je možné na základe súhlasu, ktorý ste nám udelili alebo v budúcnosti čas od času Vás oň požiadame (napr. ak to vyžaduje zákon alebo v niektorých prípadoch s ohľadom na osobitné kategórie osobných údajov)

Napríklad fotografie na marketingové a propagačné účely. Pokiaľ sa pri spracovaní Vašich OÚ spoliehame na Váš súhlas, máte právo ho kedykoľvek odvolať. Upozorňujeme však, že to nemá vplyv na zákonnosť spracovania pred odvolaním súhlasu.

5.2.6.     

Spracovanie je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sledujeme my alebo tretia strana, vrátane oprávnených záujmov subjektov zo skupiny Securitas.

Na účely nášho spracovania OÚ, ako je popísané vyššie (v bode 5.1), a iba ak je spracovanie nevyhnutné na dosiahnutie tohto účelu.

 

5.3    Ako dlho uchovávame Vaše údaje?

Vaše osobné údaje uchovávame iba tak dlho, ako je to nevyhnutné na splnenie účelov, na ktoré ich zhromaždili, a nie dlhšie, ako nám to povoľuje zákon. Všetky osobné údaje uchovávame v súlade s našimi internými pravidlami.

  • Existencia automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania

S osobnými údajmi sa nevykonáva automatizované rozhodovanie ani profilovanie.

6.      S kým zdieľame Vaše osobné údaje?

Securitas bude zdieľať vaše osobné údaje iba s tými, ktorí majú na to zákonný dôvod, vrátane oprávneného záujmu. Zakaždým, keď zdieľame vaše osobné údaje, zabezpečíme, aby sa osobné údaje používali spôsobom, ktorý je v súlade s týmto oznámením o ochrane osobných údajov zamestnanca a berúc do úvahy kategóriu údajov.

Poskytovatelia služieb a subdodávatelia: Vaše osobné údaje budú spracovávať naši poskytovatelia služieb alebo subdodávatelia (vrátane poskytovateľov služieb ukladania údajov, technickej podpory a údržby služby) na základe pokynov spoločnosti Securitas. Všetci poskytovatelia služieb a subdodávatelia konajú ako sprostredkovatelia osobných údajov Securitas a na základe zmluvných dojednaní môžu spracovávať údaje iba na účely uvedené vyššie. Okrem toho sprostredkovateľ osobných údajov (poskytovateľ služieb alebo subdodávateľ) a osoby konajúce podľa pokynov sprostredkovateľa nebudú mať prístup k viacerým osobným údajom, ako je potrebné na výkon služby, na ktorú sa vzťahuje zmluva so spoločnosťou Securitas. 

Skupina Securitas: Vaše osobné údaje môžu spracovávať spoločnosti v rámci skupiny Securitas, ktoré spoločnosti Securitas poskytujú služby v súvislosti s našimi bežnými internými službami, ako je IT podpora, správa. V takom prípade spoločnosti skupiny Securitas vystupujú ako sprostredkovatelia osobných údajov Securitas, spoločný prevádzkovateľ so spoločnosťou Securitas alebo ako samostatný prevádzkovateľ údajov. Sprostredkovateľ alebo spoločný prevádzkovateľ môže spracúvať osobné údaje iba na účely alebo pokyny poskytnuté spoločnosťou Securitas na spracúvanie a spracúvať údaje iba na účely uvedené vyššie. Okrem toho sprostredkovateľ osobných údajov a osoby konajúce podľa pokynov sprostredkovateľa nebudú mať prístup k viacerým osobným údajom, ako je potrebné na výkon služby, na ktorú sa vzťahuje zmluva so spoločnosťou Securitas. Vaše osobné údaje môžu byť napríklad zdieľané v rámci subjektov v rámci skupiny Securitas len vtedy, ak na to existuje zákonný základ, vrátane oprávnených záujmov uvedených v bode 5.2 vyššie. 

Verejné orgány: Securitas zdieľa vaše osobné údaje s verejnými orgánmi (ako je polícia, daňový úrad alebo iné orgány) v reakcii na zákonné požiadavky verejných orgánov (ako sú regulačné orgány, orgány činné v trestnom konaní a národné bezpečnostné organizácie) ako aj pri spravovaní a obhajovaní právnych nárokov. Orgány verejnej moci, ktoré dostanú vaše osobné údaje, budú prevádzkovateľom takéhoto spracovania, čo znamená, že nie Securitas riadi, ako sa vaše osobné údaje spracúvajú, ak sú zdieľané s úradom. Ak sú teda vaše osobné údaje zdieľané s úradmi, toto Oznámenie o ochrane osobných údajov zamestnanca sa nebude vzťahovať na následné spracovanie.

Iné tretie strany: Vaše osobné údaje môžeme zdieľať aj s inými tretími stranami, ktoré vystupujú ako samostatní prevádzkovatelia údajov (t. j. bez našich pokynov). Napríklad, ak je to potrebné na správu a obhajobu právnych nárokov, zdieľame osobné údaje s právnymi poradcami, ktorých sme angažovali. Právny poradca je spravidla zodpovedný (prevádzkovateľ) za vlastné spracovanie osobných údajov pri poskytovaní právneho poradenstva a služieb.

7      Kde spracovávame Vaše osobné údaje

. So všetkými našimi partnermi vstupujeme do dohody o  spracovaní údajov, aby sme zaistili, že dodržiavajú vysokú úroveň dôvernosti, zákony na ochranu osobných údajov a osvedčené postupy v oblasti ochrany súkromia a bezpečnostných noriem. Osobné údaje môžu byť predmetom cezhraničného prenosu do krajín v rámci Európskej únie ako aj do krajín, ktoré poskytujú primeranú úroveň ochrany, a to v súlade s ustanoveniami príslušných právnych predpisov. Prenos osobných údajov do tretích krajín mimo Európskej únie (EÚ) a Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP) spol. SECURITAS obmedzuje a priamo ich neposkytuje.  K prenosu osobných údajov do tretích krajín môže dochádzať pri využívaní cloudových služieb, pri interakcii s elektronickými komunikačnými kanálmi, predovšetkým v rámci využívania marketingových, analytických a štatistických služieb prevádzkovateľov sociálnych sietí, na ktorých má SECURITAS zriadený firemný profil alebo na webových stránkach spol. SECURITAS. V prípade dodávateľov cloudových a softvérových riešení spol. SECURITAS uprednostňuje dodávateľov, ktorí garantujú spracúvanie osobných údajov v rámci Európskej únie alebo krajiny, ktorá poskytuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov. Prípadný prenos osobných údajov mimo EÚ alebo EHP sa uskutočňuje v zmysle požiadaviek Nariadenia, pričom na prenos údajov sa vzťahujú štandardné zmluvné doložky EÚ pre prenos osobných údajov. Pre ďalšie informácie nás prosím kontaktujte.

 

8     Ako chránime Vaše osobné údaje

Securitas prijíma vhodné technické a organizačné opatrenia na ochranu vašich osobných údajov. Spoločnosť Securitas neustále pracuje na ochrane vašich osobných údajov pred náhodným alebo nezákonným zničením, stratou alebo zmenou, neoprávneným zverejnením alebo neoprávneným prístupom k osobným údajom, ktoré spoločnosť Securitas prenáša, uchováva alebo inak spracúva.

9.      Vaše práva

Rešpektujeme vašu integritu a vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov súvisiacich so spracovaním osobných údajov. Ak si chcete uplatniť svoje práva, neváhajte sa skontaktovať s miestnym subjektom Securitas. Máme právo požiadať o dodatočné informácie, aby sme potvrdili vašu totožnosť a zabezpečili, že žiadosť pochádza od vás pred splnením vašej žiadosti.

Vaše práva sú nasledovné :

9.1     Právo na prístup

Máte právo kedykoľvek a bezplatne získať prístup k svojim osobným údajom a požiadať o kópiu osobných údajov, ktoré o vás spoločnosť Securitas zhromažďuje. Náš súbor vašich informácií vám bude zvyčajne sprístupnený bezpečnými prostriedkami do 30 dní. Predĺženie je možné v prípade zložitých požiadaviek.

V prípade, že vám spoločnosť Securitas nebude môcť poskytnúť prístup k osobným údajom, ktoré o vás uchováva (napríklad ak by to neprimerane ovplyvnilo súkromie niekoho iného alebo by predstavovalo vážne ohrozenie života, zdravia alebo bezpečnosti niekoho iného), budeme vás informovať do 30 dni.

Upozorňujeme, že spoločnosť Securitas môže v obmedzenom počte prípadov účtovať administratívne poplatky za poskytnutie prístupu k vašim informáciám. Ak požiadate o kópiu svojich údajov pomocou elektronických prostriedkov (ako je e-mail), spoločnosť Securitas vám poskytne kópiu vašich údajov v elektronickej forme, pokiaľ nás nepožiadate o iný postup.

9.2   Právo na opravu

Vždy máte právo požadovať opravu nesprávnych osobných údajov, prípadne doplnenie neúplných osobných údajov.

9.3   Právo na vymazanie

Môžete požiadať o vymazanie vašich osobných údajov zo systémov Securitas. Žiadosti o vymazanie vašich osobných údajov nie je možné vždy vyhovieť z dôvodu zmluvných alebo zákonných povinností. Securitas vezme tieto povinnosti do úvahy pri odpovedi na vašu žiadosť.

9.4    Právo namietať spracovanie osobných údajov

Máte právo namietať proti spracúvaniu Vašich osobných údajov, keďže spracúvanie prebieha na základe oprávneného záujmu spoločnosti Securitas. Spracovanie zastavíme, pokiaľ nepreukážeme, že existujú presvedčivé oprávnené dôvody na spracovanie alebo výkon právnych nárokov.

9.5    Právo na obmedzenie spracovávania

V určitých prípadoch máte právo požiadať o obmedzenie spracovania vašich osobných údajov. Securitas bude naďalej uchovávať vaše údaje, ale obmedzí ich použitie.

9.6   Právo na prenosnosť osobných údajov

Ak je naše právo spracúvať vaše osobné údaje založené buď na vašom súhlase alebo na plnení zmluvy s vami, máte právo, ak spracúvanie prebieha automatizovane, získať kópiu osobných údajov, ktoré sa vás týkajú a ktoré ste nám sami poskytli v štruktúrovanom, bežne používanom digitálnom formáte a preniesli na iného prevádzkovateľa údajov bez toho, aby sme tomu bránili. Okrem toho máte právo požadovať, aby boli tieto informácie prenesené priamo od nás inému prevádzkovateľovi údajov, ak je to pre nás technicky možné.

9.7    Právo podať sťažnosť

Vždy máte tiež právo podať sťažnosť svojmu štátnemu príslušníkovi, ak máte námietky proti spracovaniu vašich osobných údajov. [Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, www.uoou.sk,  ]

10   Zmeny tohto Vyhlásenia o ochrane osobných údajov

Vyhradzujeme si právo zmeniť toto Vyhlásenie o ochrane osobných údajov zamestnancov. Ak vykonáme akékoľvek významné zmeny tohto Vyhlásenia o ochrane osobných údajov zamestnanca, upozorníme vás na to. Okrem toho Vás budeme vhodným spôsobom informovať, napríklad zobrazením upozornenia alebo oznámením priamo vám. Upozorňujeme, že čisto redakčné alebo podobné menšie zmeny si nevyžiadajú konkrétne informácie.

Toto oznámenie o ochrane osobných údajov zamestnanca bolo naposledy aktualizované dňa: 1.10.2024

 

 

V Bratislave dňa 1.10.2024                                                                                          

                                                                                                                                                             SECURITAS s.r.o.                                                                                                                                                    Tomáš Kafka, Konateľ